Reklamácia výrobku

Reklamácia výrobku

Reklamačný poriadok

1. Všeobecné ustanovenia Tento reklamačný poriadok (ďalej len “Reklamačný poriadok”) upravuje podmienky a postupy uplatňovania reklamácií na tovar zakúpený v našom internetovom obchode (ďalej len “Predávajúci”). Reklamačný poriadok je v súlade s platnými právnymi predpismi Slovenskej republiky.

2. Zodpovednosť za vady a záruka Predávajúci zodpovedá za vady tovaru v súlade s príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona o ochrane spotrebiteľa. Zákazník má právo uplatniť reklamáciu v prípade, že sa na zakúpenom tovare vyskytne vada, ktorá nebola spôsobená nesprávnym používaním alebo prirodzeným opotrebením.

3. Lehota na uplatnenie reklamácie Kupujúci je oprávnený uplatniť reklamáciu v zákonnej záručnej dobe, ktorá je štandardne 24 mesiacov odo dňa prevzatia tovaru, pokiaľ nie je uvedené inak. Pri určitých druhoch tovaru môže byť poskytnutá dlhšia záručná doba, ktorá je vždy uvedená v záručnom liste alebo na faktúre.

4. Reklamačný postup Kupujúci môže podať reklamáciu nasledovne: prostredníctvom e-mailu kontakt@elegantnynabytok.sk.

Reklamovaný tovar je potrebné zaslať na adresu Predávajúceho spolu s popisom vady a dokladom o kúpe (faktúra alebo iný doklad preukazujúci kúpu tovaru).

5. Vybavenie reklamácie Predávajúci rozhodne o reklamácii bezodkladne, najneskôr do 14 dní odo dňa jej uplatnenia. Ak reklamáciu nie je možné vybaviť v uvedenej lehote, Predávajúci informuje Kupujúceho o dôvode predĺženia a predpokladanom termíne vybavenia reklamácie.

V prípade oprávnenej reklamácie má Kupujúci právo na:

  • výmenu tovaru za nový,
  • primeranú zľavu z kúpnej ceny,
  • odstúpenie od zmluvy a vrátenie peňazí v prípade závažnej vady.

6. Odmietnutie reklamácie Predávajúci môže reklamáciu zamietnuť, ak:

  • bola vada spôsobená nesprávnym používaním, mechanickým poškodením alebo neodborným zásahom,
  • uplynula záručná doba,
  • tovar bol používaný v rozpore s návodom na použitie.

7. Alternatívne riešenie sporov V prípade, že Kupujúci nie je spokojný s vybavením reklamácie, môže sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu alebo využiť systém alternatívneho riešenia sporov.

8. Záverečné ustanovenia Tento Reklamačný poriadok nadobúda platnosť dňom jeho zverejnenia na webovej stránke Predávajúceho. Predávajúci si vyhradzuje právo na jeho zmenu. Aktuálne znenie je vždy dostupné na webovej stránke.